nuffnang

Friday, October 01, 2010

2nd check-up....

Hari ni i've got appointment with klinik kesihatan for blood test....dgr pon dah seram...inikan nak amik darah...rely takut ok!....sbb pengalaman sebelum ini...mmglah agak sukar nak amik darah sebab urat aku nie halus sgt....doc yg ckp....bkn aku yg pandai2...hihi...

so pagi tadi dengan rasa yg malas sgt nak bgn bersiap...gagahkanlah diri jugak pergi klinik...sampai sana pukul 8.40...after take no...terus pergi ke bahagian ibu & anak....nasib daku memang baik...sbb aku org yang 1st sampai kat situ...few mins...barulah ade patient yang lain...lepas register semua...nurse pun check lah tekanan darah ..then ambil ukuran berat badan...rupa2nya masa 1st check-up aku tersalah tgk berat...pi tengok kat tinggi...that y aku macam shocked...hah?berat 52kg?macam tak percaya..tapi buat2 percaya...hihi....so after timbang barulah tahu berat  47.1 kg...terkejut gak...betul ker timbang nie...nurse said..."betul ni puan"....aku pon juz angguk jer....wpon lemak berlipat2 di perut...tapi masih dalam kategori slim lagi....adelah yg jeles nanti ney...huhu....aku suke2...

After that terus pergi ambil darah...adoi...part ni lah yg i paling lemah...tengok jer jarum..dah takut...masa nurse selak lengan baju terus dia cakap.."mana urat awak nie....halus sangat nie...tp takpelah cuba dlu tgk macam mana..."...time tue mmg dah takut....ney kalau darah tak nak kuar mesti nurse cucuk tangan sebelah lagi ney...tengok2 betul...tangan kiri darah tak kuar sangat....tangan kanan baru ok....time nurse cucuk aku tak pandang pon...pandang kat siling jer....nak pandang nurse macam xselera lah plak...huhu....macam budak2 jer aku rase....huhu....dah bis 1 part....

Next part kena buat urine test & H.I.V test...lepas tue baru pergi jumpe doc....yg paling buat tertekan tahap mental n fizikal sbb punyalah lame nak tunggu giliran + dgn perut yang mencucuk2.......tension ok...dhlah  mula rs nak pitam and nak muntah...maybe sbb amik darah tadi...disebabkan malas nak tunggu  selamba jer masuk bilik doc...time tue ade patient lain...tapi buat muka macam orang tak bersalah....terus terjah..then tanya doc...no sayalambat lagi ker?then doc said..."nanti saya panggil...tolong bersabar...kita layan warga emas dulu"...aduh...tension jer dengar...patutnya aku datang pakai tongkat tadi...konpem dapat masuk dulu...muahahha....after a few mins...baru no naik....masuk jer bilik doc....terus doc check dada and perut...nasib doc tue baik sangat...so kuranglah marah tadi sbb menunggu lama...lepas dah check perut...doc buat scan...so kira ney dah masuk 2x aku scan....yg 1st scan tak nampak sangat...tp 2nd scan ney...memang nampak...doc tunjuk kepala,kaki,tangan and badan baby... nampak clear gakla...time tue tak dapat nak gambarkan perasaan ney...sangat tersentuh...rely excited....nak jadi mak2 la katekan...huhu....Doctor has confirmed that baby is doing ok. Alhamdullilah, thats all I need to know. I can bear all this pain, as long as you are fine, baby....(dlm nada yang sayu....)Cuma aku jer yang tak berapa ok...doc said  kurang darah...so sekarang tengah fikir makanan apa yg boleh menambahkan darah...yang aku tau kerang...but since  dilahirkan memang aku tak makan kerang until now...huh! tak tahan bau dia...erm...buat aku lagi mual sampai 9bulan nti...huhu...

Please pray for me and baby for the smoothest delivery... I keep my mind open - our body is designed to give birth...every each of us on this planet dilahirkan from mother's womb, every mom can do it. I can too... !!I(ulang 3x)hahahhaa......nsyaalah.....i hope and doa supaya Baby ni senang nak dilahirkan and dijaga, which I will do my best to take care of my lil bb....

Aku dah no more malas and penat like in the first trimester,tapi tetap "Ratu Tidur"...hehehe... the feelings was totally different! now...i started to look for baby stuff.Walau pon awal lagi...but Usha usha belajar apa stuff needs to buy. Then from usha usha I became obsessive to shop baby stuff. .Learned that sgt banyak barang baby we have to buy..kena budget kena budget!!(duit aku jer la bajet...duit laki xpayah bajet2...gunakan jer selagi boleh...muahahhaa) betul ppl said, once you r pregnant and have a child, you put yourself second. I dont feel like buying anything for myself, everything is for the baby now..
anyhow..Second trimester was great! =)

No comments:

Post a Comment